سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاداش بزرگ، همراه بلای بزرگ استو خداوند، مردمی را دوست نمی دارد، مگر آن که مبتلایشان می کند . [.امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----42134---
بازدید امروز: ----16-----
بازدید دیروز: ----0-----
جستجو:
همایش اندیشه های قرآنی امام خمینی - ثقلین
 
 
  • درباره من
    همایش اندیشه های قرآنی امام خمینی - ثقلین
    سید رضا مؤدب
    از سال 1354 به شهر مقدس قم براى تحصیل به حوزه علمیه مسافرت نمودم و تا دوسال در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانى به مقدمات پرداختم در سال 1356 به مدرسه رسالت تحصیل منتقل شدم و دروس سطح یک و دو حوزه را در آنجا سپرى نمودم و از سال 1360 تا 1370 در حوزه علمیه به ادامه تحصیل پرداختم درس مکاسب و کفایه را از محضر استادان گرانقدر حضرت آیه الله علوى گرگانى و حضرت آیات وجدانى فخر، پایانى، ستوده استفاده کردم ودر درس خارج حضرات آیات فاضل لنکرانى، مکارم شیرازى، علوى گرگانى شرکت نمودم و یکدوره فقه و اصول را سپرى کردم. از سال در69به مرکز تربیت مدرس قم مشغول به تحصیل شدم و همزمان در دانشگاه تهران تدریس دروس معارف را آغاز نمودم که تا سال 1378 در دانشکده هاى فنى و مهندسى، علوم، ادبیات، حقوق و ... ادامه داشته است و همزمان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران از سال 1372 در مقطع دکترى ادامه تحصیل داده در سال 1376 فارغ التحصیل در گرایش علوم قرآن و حدیث شدم و از 1376 عضو هیئت علمى دانشگاه قم در آمدم و تا کنون عضو هیئت علمى رسمى دانشگاه هستم. در دانشگاه اصفهان تدریس معارف و در دانشکده علوم قرآنى و حدیث و دانشکده شهید محلاتى سپاه تدریس داشته ام. در دانشگاه قم در موضوعات علوم قرآن و حدیث چندین جزوه علمى تهیه نموده ام. در دانشگاه و دیگر محافل علمى چندین کنفرانس علمى در موضوعات قرآنى ارائه کرده ام در مرکز تفسیر براى طلاب حوزه و در مرکز جهانى علوم اسلامى براى طلاب خارجى تدریس داشته و دارم پایان نامه هاى متعددى در دانشگاه قم و مؤسسه امام خمینى سرپرستى نموده ام چندین کتاب و اثر پژوهشى فراهم آورده ام که در آثار پژوهشى آمده و اکنون نیر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، عضو حلقه کارشناسى مقاله هاى آن مرکز هستم در رادیو معارف و ... مباحثى علمى در موضوعات قرآنى داشته ام. کتب: ‏ 1. نزول قرآن و رؤیاى هفت حرف/ 1378 / دفتر تبلیغات اسلامى قم 2. علم الحدیث / 1378 / احسن الحدیث 3. مفردات قرآن/ 1378 / احسن الحدیث 4. اعجاز قرآن/ 1379 / احسن الحدیث 5. روشهاى تفسیر قران/چاپ اول 1380 /چاپ دوم با ویرایش جدید ۱۳۸۵ / دانشگاه قم 6. علم الدرایه تطبیقى/ 1382 / مرکز جهانى علوم اسلامى 7. درسنامه درایه الحدیث / 1383 / مرکز جهانى علوم اسلامى 8. کتاب تاریخ حدیث/ 138۴ / مرکز جهانى علوم اسلا
  • لوگوی وبلاگ
    همایش اندیشه های قرآنی امام خمینی - ثقلین

  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • همایش اندیشه های قرآنی امام خمینی
    نویسنده: سید رضا مؤدب دوشنبه 86/3/21 ساعت 8:19 صبح


    حجت الاسلام سید رضا مؤدب، دبیر علمی همایش اندیشه‌های قرآنی حضرت امام خمینی (ره) امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رسا، از حضور حجت الاسلام و المسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی در آیین گشایش این همایش خبر داد و گفت: تاکنون بیش از پنجاه مقاله به این دبیرخانه ارسال شده که بیست مورد آن مربوط به اساتید عالی علوم قرآنی و حدیث است و بقیه از سوی طلاب و دانشجویان گروه قرآن و حدیث مرکز جهانی علوم اسلامی، مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم، دانشگاه قم و دانشکده علوم قرآنی قم نوشته شده و همه مقالات در حال ارزیابی است و با وجود پایان مهلت ارسال مقالات، نظر نهایی پس از دریافت آخرین آثار اعلام خواهد شد.
    وی گفت: گروه علمی ارزیابی مقالات را اساتیدی از مرکز تخصصی تفسیر حوزه علمیه قم، دانشگاه قم، مدرسه عالی امام خمینی (ره)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و دانشکده علوم قرآنی قم تشکیل داده‌اند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه به سه مقاله برتر جوایزی اهدا خواهد شد، افزود: مقالات برگزیده در یک مجموعه مستقل به چاپ خواهد رسید و در روز همایش نشریات قرآنی، «طلوع» از مرکز جهانی علوم اسلامی، «پیام جاوید» از دانشکده علوم قرآنی، «بینات» از مؤسسه امام رضا (ع)، «شیعه شناسی» از مؤسسه شیعه شناسی، «پژوهش‌های قرآنی» از مشهد و «کوثر» از اصفهان که به مقالات همایش خواهند پرداخت، توزیع می‌شود.
    وی برنامه‌های همایش یک روزه اندیشه‌های قرآنی امام خمینی (ره) را ارائه مقالات، سخنرانی‌ و میزگرد علمی اعلام کرد و گفت: آیت الله محمد هادی معرفت از چهره‌های معاصر قرآن پژوه درباره دیدگاه‌های علوم قرآنی حضرت امام خمینی (ره) و حجت الاسلام سید حسن خمینی درباره آثار و زندگانی حضرت امام خمینی (ره) سخنرانی خواهد کرد.
    دبیر علمی همایش افزود: میزگرد علمی با موضوع بررسی‌ و تحلیل آرای قرآنی و نظرات خاص تفسیری حضرت امام خمینی (ره) با حضور اساتید قرآن پژوه حجج اسلام مهدوی راد، رضایی، ایازی و مؤدب برگزار خواهد شد.
    وی همچنین از سخنرانی آیت الله جعفر سبحانی از مفسران معاصر که از نزدیک با اندیشه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره) آشنایی دارد در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به مقالات برتر خبر داد.
    عضو هیأت رئیسه انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم، در پاسخ به این پرسش خبرنگار رسا که آیا آثار قرآنی حضرت امام خمینی (ره) در یک مجموعه گردآوری می‌شود یا نه گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) آثار قرآنی ایشان را گردآوری کرده و نمایشگاهی از این آثار در جنب همایش برگزار خواهد شد.
    وی اظهار امیدواری کرد طی این همایش آن دسته از آثار قرآنی امام راحل (ره) که تاکنون گردآوری نشده در خلال بحث‌ها و سخنرانی‌ها معرفی شود.
    مؤدب همچنین در مورد نقد یا تقدیر کتاب‌های مستقلی که درباره اندیشه‌ها و آرای قرآنی حضرت امام (ره) نوشته شده گفت: در برخی مقالات، این آثار مستقل معرفی شده است و امید است در آینده فعالیت‌ بیشتری در این فرضیه صورت بگیرد.
    دبیر همایش اندیشه‌های قرآنی امام خمینی (ره) از دو سالانه بودن این همایش خبر داد و گفت: در مرحله بعد با فرصت و برنامه‌ریزی بیشتری، به آثار و اندیشه‌های قرآنی امام خمینی (ره) پرداخته خواهد شد و در این همایش که پنجشنبه 6 بهمن مصادف با 25 ذی الحجه برگزار می‌شود، کارشناسان قرآنی طی سخنرانی‌ها و میزگرد علمی نظریات خود را مستقلاً و آزادانه مطرح و دیدگاه‌های دیگر را نقد خواهند کرد.
    وی با بیان اینکه احتمال تغییر برنامه‌ها تا روز همایش وجود دارد از رایزنی برای دریافت پیام، دیدگاه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص این همایش خبر داد.
    حجت الاسلام سید رضا مؤدب دبیر علمی همایش اندیشه‌های قرآنی امام خمینی (ره) در پایان به خبرنگار رسا گفت: به نظر می‌رسد این همایش می‌تواند برای طلاب، دانشجویان و نسل جوان بسیار مفید باشد و زمینه‌ای را برای توجه بیشتر جوانان و طلاب به نظریات قرآنی امام راحل (ره) فراهم سازد.
    گفتنی است این همایش در تالار مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار می‌شود و به صورت زنده از رادیو معارف پخش خواهد شد.


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سردبیر فصل نامه علمی پژوهشی شیعه شناسی
    پیشتازی شیعه در مباحث علوم قرآنی
    تاریخ حدیث
    ترجمه قرآن، حلقه ‌واسطه‌ میان متن و مخاطب است
    کلینی
    کتاب «فرقان الحق» منزلت و ثبات قرآن را به چالش می‌کشد
    نقد اندیشه های ذهبی
    اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است
    [عناوین آرشیوشده]