سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسیار سرزنش مکن ؛ زیرا کینه به بار می آورد و به دشمنی می انجامد، و زیادی آن، از بی ادبی است . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----42138---
بازدید امروز: ----20-----
بازدید دیروز: ----0-----
جستجو:
هدف قیام عاشورا فدای عزاداریهای شکلی نکنیم - ثقلین
 
 
  • درباره من
    هدف قیام عاشورا فدای عزاداریهای شکلی نکنیم - ثقلین
    سید رضا مؤدب
    از سال 1354 به شهر مقدس قم براى تحصیل به حوزه علمیه مسافرت نمودم و تا دوسال در مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانى به مقدمات پرداختم در سال 1356 به مدرسه رسالت تحصیل منتقل شدم و دروس سطح یک و دو حوزه را در آنجا سپرى نمودم و از سال 1360 تا 1370 در حوزه علمیه به ادامه تحصیل پرداختم درس مکاسب و کفایه را از محضر استادان گرانقدر حضرت آیه الله علوى گرگانى و حضرت آیات وجدانى فخر، پایانى، ستوده استفاده کردم ودر درس خارج حضرات آیات فاضل لنکرانى، مکارم شیرازى، علوى گرگانى شرکت نمودم و یکدوره فقه و اصول را سپرى کردم. از سال در69به مرکز تربیت مدرس قم مشغول به تحصیل شدم و همزمان در دانشگاه تهران تدریس دروس معارف را آغاز نمودم که تا سال 1378 در دانشکده هاى فنى و مهندسى، علوم، ادبیات، حقوق و ... ادامه داشته است و همزمان در دانشکده الهیات دانشگاه تهران از سال 1372 در مقطع دکترى ادامه تحصیل داده در سال 1376 فارغ التحصیل در گرایش علوم قرآن و حدیث شدم و از 1376 عضو هیئت علمى دانشگاه قم در آمدم و تا کنون عضو هیئت علمى رسمى دانشگاه هستم. در دانشگاه اصفهان تدریس معارف و در دانشکده علوم قرآنى و حدیث و دانشکده شهید محلاتى سپاه تدریس داشته ام. در دانشگاه قم در موضوعات علوم قرآن و حدیث چندین جزوه علمى تهیه نموده ام. در دانشگاه و دیگر محافل علمى چندین کنفرانس علمى در موضوعات قرآنى ارائه کرده ام در مرکز تفسیر براى طلاب حوزه و در مرکز جهانى علوم اسلامى براى طلاب خارجى تدریس داشته و دارم پایان نامه هاى متعددى در دانشگاه قم و مؤسسه امام خمینى سرپرستى نموده ام چندین کتاب و اثر پژوهشى فراهم آورده ام که در آثار پژوهشى آمده و اکنون نیر در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، عضو حلقه کارشناسى مقاله هاى آن مرکز هستم در رادیو معارف و ... مباحثى علمى در موضوعات قرآنى داشته ام. کتب: ‏ 1. نزول قرآن و رؤیاى هفت حرف/ 1378 / دفتر تبلیغات اسلامى قم 2. علم الحدیث / 1378 / احسن الحدیث 3. مفردات قرآن/ 1378 / احسن الحدیث 4. اعجاز قرآن/ 1379 / احسن الحدیث 5. روشهاى تفسیر قران/چاپ اول 1380 /چاپ دوم با ویرایش جدید ۱۳۸۵ / دانشگاه قم 6. علم الدرایه تطبیقى/ 1382 / مرکز جهانى علوم اسلامى 7. درسنامه درایه الحدیث / 1383 / مرکز جهانى علوم اسلامى 8. کتاب تاریخ حدیث/ 138۴ / مرکز جهانى علوم اسلا
  • لوگوی وبلاگ
    هدف قیام عاشورا فدای عزاداریهای شکلی نکنیم - ثقلین

  • مطالب بایگانی شده
  • لینک دوستان من
  • لوکوی دوستان من
  • اوقات شرعی
  • اشتراک در وبلاگ
     
  • هدف قیام عاشورا فدای عزاداریهای شکلی نکنیم
    نویسنده: سید رضا مؤدب دوشنبه 86/3/21 ساعت 8:19 صبح

    توجه به مبانی قرآنی حرکت امام حسین (ع) امری لازم و ضروری است و در عزاداری برای امام حسین(ع) باید به این مبانی توجه کرد.

    دکتر سید رضا مؤدب تحقق و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرگزاری قرآنی ایران با بیان مطلب فوق گفت : در عزاداری برای امام حسین (ع) باید از هر نوع حرکت و رفتاری که با اهداف قرآنی و دینی امام حسین (ع) سازگاری ندارد، پرهیز کرد.

    دکتر مؤدب همچنین گفت : امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصلی‌ترین زیر ساخت قیام امام حسین(ع) مطرح است و باید برای تحقق این اصل دینی در جامعه تلاش کرد .

    وی این تلاش را وظیفه حاکمان حکومت اسلامی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه،‌خانواده و نهادهای فرهنگی دانست و تأکید کرد: معروف‌های ما هنوز خوب شناخته نشده‌اند همانطور که خیلی از منکرها و ناپسندها در کشور شناخته نشده‌اند و شناساندن این موضوع بر عهده حاکمان حکومت اسلامی و نهادهای فرهنگی کشور است .

    وی مسؤولیت بخشی از این فرهنگ‌سازی را بر عهده مبلغان و موعظان دانست و تأکید کرد : مبلغی در انجام رسالت خود موفق است که مبانی فکری قرآنی امام حسین(ع) را بداند؛ با سخنرانی‌های ایشان آشنا باشد و بتواند این مبانی فکری را به جامعه القا کند . دکتر مؤدب درباره شیوه‌های تعزیت امام حسین(ع)‌نیز گفت : اصل و هدف تعزیت امام حسین (ع) یادآوری مظلومیت آن امام بزرگوار است گر چه شکل ظاهری این عزاداری با توجه به فرهنگ و سنت مردم هر شهر، چندان مهم نیست، اما باید توجه داشت که اگر هدف و محتوا صحیح باشد، قیام، همچنان زنده است ؛ نباید هدف قیام را فدای عزاداری‌های شکلی و ظاهری کرد ؛ گر چه این عزاداری‌ها هم درجای خود لازم هستند.

    خبرگزاری قرآنی ایران


        نظرات دیگران ( )


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • سردبیر فصل نامه علمی پژوهشی شیعه شناسی
    پیشتازی شیعه در مباحث علوم قرآنی
    تاریخ حدیث
    ترجمه قرآن، حلقه ‌واسطه‌ میان متن و مخاطب است
    کلینی
    کتاب «فرقان الحق» منزلت و ثبات قرآن را به چالش می‌کشد
    نقد اندیشه های ذهبی
    اندیشه‌ قرآنی پژوهشگران در تعامل با یکدیگر ارزشمند‌تر است
    [عناوین آرشیوشده]